Bu Blogda Ara

29 Aralık 2017 Cuma

YUDUM YUDUM TENİS

BAZI DÜŞÜNCELERİN ZAMANI HİÇ GEÇMİYOR, DEĞİL Mİ?

Yudum yudum Tenis…

İnsanlar, mucizevi varlıklardır: özellikle spor yaparlarken...
Tenis  maçlarında her puandan sonra oyuna yeniden ve en geç 30 saniye içinde  servis atarak devam etmek  gibi özel bir mecburiyet vardır. Ayni şekilde biten her  oyundan sonra yeni bir oyuna daha başlanır. Ta ki maç son buluncaya kadar. Önce set biter, iki set veya fazlasını alan kazanır.

Aslında teniste her puan bir maç için çok önemlidir. Kendine has bir Spor olan Tenis’in her an bu gergin ritmine ayak uydurmak fikren, ruhen ve fiziken büyük mücadele gerektirir:

Konsantrasyonlarını bozmadan  oyuna ve sinirlerine hakim olmaya çalışan;
Oyunu, gidişatı ve kendilerini durmadan kontrol eden;

Dikkatlerini ve  sükunetlerini kaybetmemeye çalışan; 
Güçlerini toparlamak için olağanüstü gayret sarf eden;
Rakiplerini durmadan  tartan;
İyi bir vuruş ile aldıkları puanı  sevinçle fakat abartısız kutlayan;
Ucu ucuna kaybettikleri puanları  hazmedip olgunlukla karşılayan;
En gergin oldukları zamanlar da bile rakiplerine centilmenlikte kusur etmemeye çalışan;
Maç boyunca kortun içinde iyi veya kötü her anı tek başına yaşamak durumunda olan zarif ve ince ruhlu bu sportmenleri izlerken onlara ŞAPKA ÇIKARTMAK gerekir diye düşünüyorum.
Onlarla beraber benzer duyguları hissetmek, tenisi yudum yudum yaşamak gerçekten ve her zaman  müthiş bir olay ve ayrıcalık değil de nedir?

İşte Tenis ve işte size Saf ve Duygusal  Sportmenlik...


Necdet Kestelli- İzmir 

Hiç yorum yok: