Bu Blogda Ara

2 Aralık 2017 Cumartesi

AMATÖR YAZARLIĞIM

AMATÖR YAZARLIK

Bu haftaki yazı ile  neredeyse hiç aksatmamış olduğum e 767. haftasını idrak ettiğim, amatörce yaptığım ve yalnız tenis hakkında ki köşe yazarlığım, spor aşığı, tenis tutkunu ve  İzmir’in en eski gazetesinde zamanın Genel Yayın Yönetmeni olduğu dönemde Sevgili Osman Gencer’in daveti üzerine Yeni Asır Gazetesinde başlamıştı.

Daha çok öncelerde, o günlerde yaşamaya çalışan tenis dergilerinde de deneyimlerim olmuştu. Ancak bu farklıydı. Gazeteydi! Çok sevmiştim...
​“Köşe yazarlığı esas mesleği gazetecilik olmayan kişiler için ilginç bir deneyimdir” cümlesini, konusunda üstat ve çeşitli sivil toplum örgütlerinde üyelik ve başkanlıkları süresinde İzmir’e ve İzmir cemiyet hayatına büyük katkılarıyla ün yapmış, kanaat önderi sıfatına çok yakışan sevgili dostum Sıtkı Şükürer in, köşe yazarlığı ile ilgili bir yazısından bilgisi içinde alıntıladım. 

Yabancı  göz olmak kolay değildir. Keskin göz ve iyi bir kulak ister. Görmesi gerekenlerin göremediklerini görmek ister. Özen ve tarafsızlık ister... 
Görüşler, düşünceler, tespitler ve öneriler kayıt altına alınmadığı taktirde unutulduğu, unutulacağı ve kaybolacağı ise malumunuzdur. 

Köşe yazılarınız  istemenize gerek kalmadan bilgisayarınızda, gazetenizde ve hatta sanal dünyada kolayca kayıt altına alınmış olur. İşte bunlar sizin düzenli olarak biriken kazancınız ve de yok olmayacak zenginliğinizdir. 

Bu yazarlık uğraşının diğer faydalı yanları da sizi konularınızla ilgili olarak etrafınızla daha çok ilgilenmeye yönlendirmesi, daha çok okumaya, araştırmaya, dikkate sevk etmesi  ve size yeni alışkanlıklar, yeni sorumluluklar yüklemesidir.

Çok zevkle gerçekleştirmeye devam ettiğim ve giderek konular olarak da çeşitlenen,  başladığımdan beri esnek, köstek yürümeğe çalışan bir “blog” ile de zaman zaman zenginleşen bu hobim her şeyin başında beni mutlu ediyor.  Ben sevileyim veya sevilmeyeyim, yazılarım okunsun veya okunmasın, beğenilsin veya beğenilmesin, yorum alsın veya almasın emin olun hiç önemli değil. Benim için önemli olan bu uğraşımda ki beklentisiz süreklilik... 

77 yaşına adım atmış ve profesyonel işlerini epey azaltmış biri olarak, ömrüm boyunca zamansızlıktan dünya kadar takip etmem gereken özel işlerimi hep,  az veya çok ertelemiş olsam da, yazı yazma faaliyetimi hiç bir zaman aksatmadım.  Umarım artık daha verimli olurum. 

Yazı yazmak, yazmaya çalıştığınız yazıları ve düşüncelerinizi paylaşabilmek hakikaten büyük mutluluk.

​İmkan sağlayan tüm dostlara, takip eden ve değerlendiren kıymetli okurlarıma teşekkür ederim.
İyi ki varsınız!
 
Necdet Kestelli
Aralık 2017

 


Hiç yorum yok: