Bu Blogda Ara

5 Ocak 2009 Pazartesi

TENİSÇİLER PEY YAŞLANMAZ, OLGUNLAŞIR:

YAŞLI MI? OLGUN MU?
Benim bildiğim tenisçiler pek kompleksli insanlar değillerdir. Ancak geçen hafta yayınlanan yazımda, kendimiz için yaşlı kelimesini kullandığım için şakayla karışık eleştirildim: yahu biz yaşlı mıyız? diyordu bazı 65 üstü oyuncularımız... Evet, bazı konularda fikir birliğine varılmış olması gereklidir diye düşünüyorum.

Örneğin Veteran bir yabancı kelimedir. Biz de de aynen kullanılır ama manası kimine göre ileri yaşlı, yaşlı, olgun, emektar, emekli sporcu anlamında kullanılır. Aslına bakarsanız yaşımıza göre yaşlıca, yaşantımıza göre de genç yaşlılar olarak anılmamız daha doğru olur sanıyorum. Senyörlük ise apayrı bir kavram: batılılar yenilerde öyle istemiş öyle olsun, bir itirazımız olmadığı gibi de aslında hoşumuza da gitmiyor değil. Mevcut asilliğimizi pekiştiriyor belki de...

Bütün bunları söylerken birden Antalya’da gördüğüm 75 üstü bayanlar ile 85 üstü tenis oynayan sırım gibi erkekler, maç yapan insanlar geldi gözümün önüne. Bereket Sevgili JOJO ağabeyimiz de oradaydı (maalesef kendisini 2008 de kaybettik) ve bunları zevkle izlemişti ve hayatta olsaydı  bana şahitlik ederdi. Kaldı ki onu da eşiyle birlikte Dünya Şampiyonasını izlemeye gitmesi için zorladığımızdan dolayı bizlere çok müteşekkir kalmıştı.

Aslında, malumunuz olduğu gibi yaş ve yaşlılık çok göreceli. Yeter ki biz içimizde ki yaşa göre yaşayabilelim ve de tenisimizi oynayabilelim tıpkı zamanında Jojo Almazlino’nun yaptığı gibi...
15.11.2006
Necdet Kestelli

Hiç yorum yok: