Bu Blogda Ara

4 Ocak 2009 Pazar

TENİS AKADEMİLERİ

TENİS ve EĞİTİM:

Tenis için ilk ciddi eğitim çalışmaları yine özel sektörden geliyor:

Tenisi bilenlerden çok yönlü girişimler…Özel Akademiler…

Hepsinin çok başarılı olmalarını diliyorum…

Bizde karar vericiler maalesef hala çok yavaş ve biraz da ürkek: tüm dünyanın uyguladığı, tüm sporların, ana mektebinden üniversiteye kadar EĞİTİMLE İÇ İÇE olduğu, kendini ispat etmiş, geçerli sistemler var. Ancak bizde bir türlü hayata geçirilemiyor… Denemeler, pilot bölgeler... Ve sonra da dünya çapında sporcu çıksın, ATP’de ilk yüz oyuncu içinde Türkler de bulunsun isteniyor… Olmuyor işte… Olmadı da!.

Bir kaç sene öncesine kadar, Tenis Eğitimi dendiği zaman, başarılı dış ülkeler de ki okul, kamp ve stajların tersine, bizde - tabii çok zengin olduğumuz için herhalde - genelde yalnız özel derslerle bu işin yürüyebileceği düşünülmüş ve öğlede olmuş. Evet, 800 m2’lik kortlarda 1 oyuncu. Halbuki bir kortu ikiye bölün ve her bölüme 6 oyuncu koyun: iki hoca ile ayni alandan 12 kişi, ilave küçük filelerle 4 hoca koyun 24 kişi faydalansın, rekabet artsın, eğitim sosyal bir olaya dönüşsün… Fena mı olur dersiniz ? Yani tesis yok, kort yok denmesin!

Evet, ağabeylerinin yolundan gidip, hocalar da kendi aralarında birleşsinler. Gerekirse kulüplerinin öncülüğünde, ciddi, disiplinli, TTF ve Milli Eğitim sistemimiz tarafından tanınan özel Tenis okulları kursunlar, her semtte, her şehirde ve de Tenisteki patlamanın mimarı olsunlar...

11 Haziran 2003
Necdet Kestelli

Hiç yorum yok: